måndag 11 mars 2013

Alltings början

Jag har valt att läsa "Alltings början" av Karolina Ramqvist. Detta har jag gjort av en rad anledningar. Dels för att jag inte bara tycker att det är intressant utan även viktigt att ta del av tidigare generationers och därav också sin egen historia. Eftersom att jag, likt båda mina föräldrar går på Södra latins gymnasium i mitten av Södermalm och eftersom jag är född och uppvuxen delvis på Södermalm så är den här boken en del av min historia. Eller kanske rättare sagt är att jag är en del av dess. Karolina Ramqvist är också en person av intresse för mig på grund av hennes tidigare artiklar och essäer i te.x: Dagens Nyheter och Fittstim. Som elev på Södra latin, tonåring och lokalpatriot tror jag att den här boken är bra för mig att läsa och jag tror att det kan vara alldeles enastående fascinerande att få se min skola och min vardag ur mina föräldrars generations perspektiv.
Södra Latin av Michael Kazarnowicz (BY-NC-SA)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar