fredag 8 mars 2013

En midsommarnattsdröm, ingen vanlig deckare

För ett par år sedan öppnade jag för första gången en bok av Jan Arnald, som tidigare skrev under pseudonymen Arne Dahl. Bokens titel var Upp till topppen av berget, den tredje i serien om A-gruppen eller rikskriminalpolisens speciella enhet för våldsbrott av internationell art som gruppens officiella namn egentligen är. Redan från första sidan var jag fast och sedan dess har jag läst de flesta böckerna i serien, men en av dem, En midsommarnattsdröm, hade jag ännu inte hunnit bekanta mig med innan vårt projekt "Reportage Stockholm" drog igång. Jag såg min chans att förena nytta med nöje och valde alltså boken En midsommarnattsdröm till mitt reportage.

Jan Arnald, författare till En midsommarnattsdröm
File:Jan Arnald-Arne Dahl-.jpg
 
/Tove Helminen, Hu2b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar